Ciò che mi interessa particolarmente nella nuova patch è il lifting fatto all'interfaccia. La Blizzard in questa patch attinge a piene mani dalla comunità degli AddOn e implementa di default un sacco di funzionalità indispensabili fornite dai vari AddOn.
Ecco l'estratto delle Patch Notes relativo alla User Interface. In corsivo i miei commenti:
User Interface
- You can now have multiple action bars onscreen at the same time.
- You can activate the additional action bars through the Interface
options menu.
Questa è una modifica fondamentale che doveva essere disponibile da subito. Una barra per le azioni è veramente insufficiente, adesso blizzard ci permette di avere sino a quattro barre sullo schermo. Difficile dire da chi si siano ispirati per questa modifica perché tutte le mod mettevano a disposizione barre aggiuntive :) - You can now have quest completion criteria for the quests you are
currently on display on the game screen as well as in the quest log.
If you shift-click on a quest in the quest log, it will display the
completion criteria on the main game screen underneath the mini-map. - You will now be able to tell how many other players in your group
have the same quest you do. When you are in a group, it will display
the number of other players in the group who have the quest in
parenthesis to the left of the quest name. If you mouse over the
quest name, it will display the names of the other players in the
party who have the quest in the bottom right hand corner of the
screen.
Qui andiamo di lusso. Oltre a rimpiazzare Quest Minion e MonkeyQuest abbiamo una funzionalità precedentemente disponibile solo appesantendo di molto il gioco: la notifica di chi altri nel gruppo ha il quest che stiamo facendo. Importantissima! - Chat bubbles have been added to the game. Now when a player or NPC
uses a /say or /yell chat command, it is displayed in the game screen
by default as a chat bubble as well as in the chat log. It displays
above the head of the character talking, but only if you can see the
character. This functionality can be turned off should you desire.
This functionality also exists for party chat, but is turned off by
default. Both options are turned on or off in the "Interface" options
window.
Una modifica carina. Non so quanto rovinerà l'atmosfera del gioco, ma tanto è disattivabile :) - The /bug and /suggest commands have been removed from the game.
This functionality was mainly for beta test purposes and not intended
for our live audience. To submit bug reports, please petition a GM.
To make a suggestion about the game, please use the Suggestions forum
on the WorldofWarcraft.com website.
Evidentemente si sono rotti le scatole della gente che suggerisce di togliere le code da Crushridge ;) - Level information is no longer available to the scripting system for
dangerously high-level enemies.
Nel mio modpack ho un AddOn che mostra il livello dei giocatori e dei mob, ciononostante sono contento di questa modifica perché l'incertezza dei due punti interrogativi aggiunge un'ulteriore componente di suspance al PVP - Improved client performance with chat filter enabled.
- Added /golfclap.
- You can no longer change armor sets while your enemies are stunned.
Niente da dire su queste tre modifiche. - If more than one player ties a loot roll, a random player will
receive the loot.
Io avrei fatto ritirare i dadi... - Monster tooltips now display the hostile color in an easier to read
shade of red.
Sicuramente dietro questa modifica c'è la mano di qualche grafico perfezionista :) - Loot sparkles will disappear appropriately after group loot or master
loot is distributed.
Questo bug mi dà un fastidio incredibile, sono contento lo abbiano risolto - An option has been added to display the time remaining on your buffs
all the time. The option is found in the "Interface" options window
under "Buff Durations."
Un'altra aggiunta che ci dovevano. Addio Telo's BuffTimers. - If the current round robin looter closes the loot window without
looting money, other players may loot the money.
Niente da dire, non uso mai round robin - Targeting with the tab key has been fixed so hitting tab will acquire
creatures in a cone up to 30 yards in front of you or a circle 10
yards around you. It no longer only hits targets off to your left.
Finalmente ci danno un TAB funzionante. Io vengo da City of Heroes, dove il TAB è utilissimo, in WoW mi trovo male. Con questo fix mi troverò a casa :) - When you are using group loot or need before greed looting systems
and are looting a bind on pick up item, the "This item will bind to
you" yes/no dialog box pops up after you click the "roll dice"
button, but before it accepts your roll.
Anti-Lamer-FIX, utile nelle Instance dove droppano degli oggetti utilissimi per alcune classi e meno per altre :). Ovviamente se il lamer è lamer fino in fondo non c'è niente da fare, rollerà lo stesso e poi si venderà l'oggetto :) - You can now lock your action bar so spells cannot be dragged out of
it while it is locked. This functionality can be assigned to a
hotkey toggle in the keybindings UI.
La Blizzard evidentemente ha scaricato il mio modpack e copiato tutte le funzionalità :). Addio ActionBarDrag - Trading with a player no longer closes his auction interface (you
get a busy message).
Un'altra cosa che mi dava fastidio, specialmente durante l'esecuzione di /lootlink scan :). Sono queste le piccole cose che danno fiducia nel lavoro della Blizzard - Added subclasses to recipes in the auction house interface
(tailoring, leatherworking, etc...)
Anche questa è una cosa utile per i ratti della Action House (come me ;)). Il workaround era fare una ricerca per Recipe o Schematics o qualsiasi altra cosa ci servisse, ma il pulsantino è più divertente e conveniente. - A message will be sent to group members if everyone passes on a loot
item roll. - An "unbind" button has been added to the key bindings page.
Niente da dire su queste due cose. - Guild names can no longer have consecutive spaces, or start or end
with a space. This prevents confusingly similar guild names such as
"My Guild" and "My Guild".
Anti Lamer 2 - Added a right-click menu to the social pane for whispering and
inviting players into groups. - The guild interface remembers whether or not to show offline members
between sessions.
Due piccoli fix all'interfaccia che risultano enormemente utili
Il resto delle modifiche sono aggiunte/fix all'interfaccia di scripting.
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